Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pakej Hiking ke Gunung Bromo Semeru, Surabaya

Pakej Hiking ke Gunung Bromo Semeru, Surabaya


Pakej Hiking ke Gunung Bromo Semeru, Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Pakej Hiking Bromo Semeru, merupakan pilihan trip pakej percutian Surabaya special pecinta hiking atau naik gunung ke salah satu gunung tertinggi di Pulau Jawa, Indonesia, iaitu Gunung Semeru, Mahameru dan kemudian trip pelancongan diteruskan ke Gunung Bromo, Surabaya.

Pakej Mendaki Gunung Bromo Semeru, Surabaya

Semeru Mahameru dan Gunung Bromo adalah tempat percutian Surabaya terletak di kawasan taman nasional Bromo tengger sangat yang terbaik nan menarik untuk dilawati dan banyak diminati oleh pelancong tempatan mahupun asing, oleh sebab itu kami menyediakan trip pakej percutian hiking ke Semeru Bromo dengan masa pelancongan 4 hari 3 malam. Detail program pakej trekking gunung Semeru Bromo adalah sebagai berikut :

Day 1: SURABAYA, MALANG BATU, BANYUWANGI / BALI – RANU PANE SEMERU
  • Pihak travel agency (pak supir) mengambil Anda di bandar Surabaya, Malang Batu, Jogja, atau Bali, kemdian bergerak ke desa Ranu pane dengan menempuh waktu kurang lebih 4 jam jika dari Surabaya.
  • Tiba di Ranu pane check in homestay, rehat untuk persiapan trip pakej Hiking Gunung Semeru, esok hari.
Day 2: DESA RANU PANI – RANU KUMBOLO – CAMPING KALIMATI SEMERU
  • Pagi selepas bfast, bergerak hiking ke kalimati Semeru atau tempat camping dengan melakukan pendakian trekking ke ranu kumbolo terlebih dahulu dengan tempoh 4 jam jalan kaki.
  • Tiba di tasik Ranu Kumbolo rehat sejenak, kemudian makan siang yang disediakan oleh porter gunung Semeru.
  • Selepas makan siang meneruskan trekking menuju ke kalimati Semeru dalam masa perjalanan lebih kurang 3 jam.
  • Tiba di kalimati Semeru, rehat sejenak sambil menunggu selesainya porter mendirikan khemah dan menyiapkan hidangan, kemudian makan malam – rehat.
Day 3: KALIMATI BASE CAMP – ARCOPODO – TREKKING SEMERU – HOTEL GUNUNG BROMO
  • 00:00an persiapan hiking atau mendaki ke puncak gunung Semeru Mahameru, dan sebelum memulakan hiking, sarapan dulu, kemudian trekking menuju ke Arcopodo kurang lebih 2 jam hiking.
  • Tiba di Arcopodo Semeru, kita meneruskan trekking menuju puncak Mahameru dengan tempoh 3 jam Trekking full.
  • Tiba di puncak Semeru, tibalah masa menikmati keindahan matahari terbit Gunung Semeru Mahameru.
  • Puas menikmati keindahan alam dari puncak Gunung Semeru, turun kembali ke Kalimati semeru, Rehat sejenak, sarapan, lalu kembali pulang ke Ranu Kumbolo kira-kira 3 jam, makan tengah hari di Ranu Kumbolo Semeru, lalu kembali ke desa Ranu pane dalam waktu yang sama macam semula.
  • Tiba di desa ranu pane, trip diteruskan ke hotel di kawasan gunung Bromo dengan guna Jeep Bromo yang telah kami sediakan dengan perjalanan selama 1 jam.
  • Tiba di kawasan hotel Bromo, check in – rahat untuk persiapan tri pakej percutian Bromo, esok hari.
Day 4 : BROMO SUNRISE TOUR – TEMPAT PERCUTIAN SEKITAR BROMO - SURABAYA, MALANG, BANYUWANGI / BALI
  • 03.00am memulakan trip Bromo sunrise tour dengan menggunakan jeep Bromo menuju ke puncak penanjakan Bromo yang merupakan tempat terbaik untuk melihat sunrise sekali Bromo Milky Way dalam masa 1 jam.
  • Selepas melihat Bromo sunrise, trip pakej percutian diteruskan ke kawah Bromo yang masih aktif.
  • Lepas melihat kawah, program lawatan dilanjutkan menuju Padang Savana Bromo sekali melawati Bukit Teletubies Bromo, dan kemudian trip pakej percutian ditutup dengan lawatan ke Padang Pasir Bromo.
  • Selepas melawati pasir berbisik gunung Bromo, kembali ke hotel, check out, kemudian kembali ke Surabaya, Malang, Bali / Banyuwangi dan program Pakej Hiking ke Gunung Bromo Semeru, Surabaya.
Demikian info mengenai "Pakej Hiking ke Gunung Bromo Semeru, Surabaya". Sekiranaya tuan / puan memerlukan maklumat harga atau bajet pakej Gunung Semeru, Pakej Percutian Surabaya, Malang Batu, Kawah Ijen dan info lain lain, sila hubungi contact perkhidmatan travel ejen kami.

Pakej Trekking Gunung Bromo Semeru, Surabaya

Back To Top