Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Bandar Surabaya Indonesia

Bandar Surabaya Indonesia


Bandar Surabaya Indonesia
Bandar Surabaya adalah bandar terbesar kedua selepas Jakarta sekali menjadi ibu kota Provinsi Jawa Timur, Indonesia. Surabaya merupakan bandar yang popular mempunyai banyak tempat pelancongan terbaik nan menarik, oleh sebab itu bandar Surabaya menjadi destinasi pelancongan terbaik di Indonesia.

Ada banyak tempat lawatan menarik atau tempat percutian di surabaya yang wajib korang lawati semasa pergi melancong ke Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Iaitu Gunung Bromo, Gunung Semeru, Kawah Ijen Banyuwangi, dan Malang Batu.

Tempat Percutian Terbaik di Surabaya

1. Gunung Bromo

Gunung Bromo merupakan tempat pelancongan di Surabaya yang sangat terkenal. Majoriti pelancong dari Malaysia, Brunai Daussalam, Singapore dan Thailand semasa melakukan trip pakej percutian Surabaya, pasti melawati Bromo, sebab Bromo merupakan  tempat percutian menarik di Surabaya yeng mempunyai 4 destination, iaitu Puncak penanjakan 1, Kawah Bromo, Padang savana, Bukit teletubbies dan Pasir berbisik.

2. Gunung Semeru

Gunung Semeru Mahameru adalah gunung berapi di Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Semeru Mahameru juga merupakan gunung tertinggi di Pulau Jawa, dengan puncaknya Mahameru, 3.676 (mdpl). Gunung Semeru termasuk dalam kawasan Taman Nasional Bromo Tengger Semeru, Surabaya, dan merupakan gunung berapi tertinggi ketiga di Indonesia setelah Gunung Kerinci di Sumatera dan Gunung Rinjani di Nusa Tenggara Barat. Semeru Mahameru menjadi tempat hiking terbaik di, Surabaya, indonesia.

3. Kawah Gunung Ijen

Gunung Ijen adalah salah satu tempat pelancongan menarik di surabaya gunung berapi aktif (volcano) yang letaknya ada di kawasan Banyuwangi, Bondowoso, Jawa Timur, Indonesia. Gunung Ijen 2.443 mdpl ini berhampiran dengan Gunung Merapi dan masuk category Gunung yang mempunyai fenomena alam paling popular di Surabaya yang terletak di puncaknya, iaitu kawah biru dan Blue Fire yang juga terkenal dengan sebutan Blue Flame Ijen.

4. Malang Batu

Malang Batu adalah destination pelancongan popular di Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Majoriti pelancongan Malaysia atau Melayu, Singapore, Thailand dan Brunai Darsussalam yang melakukan pengembaraan atau trip Percutian Surabaya, pasti visit bandar Malang Batu, sebab Malang mempunyai banyak mempunyai tempat lawatan menarik dan terbaik di kawasan Surabaya, dan salah satunya tempat percutian menarik di Malang adalah Ladang Epal Malang.

Itulah tempat tempat percutian terbaik  yang wajib kita lawati semasa melakukan trip pakej percutian Surabaya. Untuk maklumat tempat percutian lain lain kawasan bandar Surabaya, Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Malang Batu dan lain lain, sila hubungi contact person travel ejen kami.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya

Labels: Tempat Percutian di Surabaya

Thanks for reading Bandar Surabaya Indonesia. Please share...!

Back To Top