Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Gunung Penanjakan, Tempat Terbaik di Gunung Bromo

Gunung Penanjakan, Tempat Terbaik di Gunung Bromo


Gunung Penanjakan, Tempat Terbaik di Gunung Bromo
Pakej Percutian Surabaya - Gunung Bromo adalah salah satu tempat pelancongan terletak di kawasan taman nasional Bromo tengger Semeru dan merupakan tempat percutian menarik nan terbaik yang wajib dilawati semasa Anda melancong di Surabaya, Jawa Timur, Indonesia.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya

Gunung Penanjakan Bromo merupakan salah satu tempat pelancongan yang selalunya dilawati semasa trip pakej percutian Bromo, sebab Gunung Penanjakan merupakan puncak terbaik untuk melihat keindahan Bromo Sunrise.

Apa yang menarik di puncak Gunung penanjakan Bromo Surabaya ini,?? Eemmb, tentu banyak tarikan dari pada pucak ini, selain menjadi tempat terbaik nan tertinggi di kawasan Gunung Bromo, puncak ini merupakan termpat terbaik untuk melihat keindahan bromo milky way.

Tak setakat itu, selain menjadi tempat terbaik melihat Bromo sunrise dan milky way, dari puncak gunung penanjakan Gunung Bromo ini kita dapat melihat semua kawasan taman nasional Bromo tengger Semeru. diataranya, Kawah Bromo, Gunung semeru, Gunung batok, Laut pasir dan kawasan Bromo lainnya.

Macamana sekiranaya kita ingin melawati tempat puncak gunung Penanjakan Surabaya ini,?? Aaaa, kita tak paya risau, sebab kita tak paya hiking, tapi kita guna perkhidmatan Jeep Bromo yang sudah di sediakan oleh pihak travel agency,  tapi kita mesti bergerak lebih awal dari tempat kita menginap, sebab puncak ini selalunya full pelawat.

Masa yang sesuai untuk melawati puncak gunung penanjakan Bromo Surabaya ini pukul 02:30am, tapi kalo musim percutian, sepatutnya kita bergerak lebih kurang pukul 01:00am, sebab kalo tak bergerak awal, otomatis kita tak dapat tempat selesa semasa percutian Surabaya Bromo.

Demikian info mengenai "Puncak Penanjakan Gunung Bromo Surabaya". Sekiranya tuan atau puan memerlukan info bajet kost Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Kawah Ijen, Malang Batu, Bandung, Jogja, Medan, Aceh, Lombok & Bali, Bajet jimat, Harga pakej ground Surabaya, sila hubungi contact travel ejen Surabaya kami.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya, Indonesia

Back To Top