Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pasir Berbisik Gunung Bromo Surabaya

Pasir Berbisik Gunung Bromo Surabaya


Pasir Berbisik Gunung Bromo Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Semua pelancong dari Malaysia yang pegi melancong ke Surabaya, pasti visit gunung Bromo, bahkan gunung Bromo menjadi tempat percutian yang paling utama nan wajib di lawati, sebab gunung Bromo merupakan tempat percutian terbaik nan menarik di Surabaya.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya

Banyak tempat menarik di kawasan taman nasioanl Bromo tengger Semeru, tapi majoriti pelancong yang pergi melancong ke gunung Bromo hanyalah teringin melihat keindahan sunrise di puncak penanjakan Bromo.

Selain teringin melihat sunrise gunung Bromo, mereka sekali melawati tempat percutian favorite di sekitar Gunung Bromo, dan salah satu tempat percutian yang sangat banyak dilawati adalah Pasir Berbisik Gunung Bromo.

Pasir Berbsik merupakan tempat percutian yang selalunya dilawati dalam program trip pakej percutian Bromo, tempat ini terletak berhampiran sahaja dengan kawah Bromo, namun Pasir Berbisik ini sealunya dilawati selepas melawati Bukit Teletubbies atau Padang Savana Bromo.

Untuk melawati Pasir Berbisik Bromo Surabaya ini, kita mesti guna perkhidmatan Jeep, sebab kalo jalan kaki kita tak munkin kuat, So.. bila kita teringin melawati padang pasir (whispering sand) ini kita mesti guna Jeep Bromo.

Bila masa yang sesuai Pasir Berbisik gunung Bromo,?? Bila bila saja sesuai, tapi pasir berbisik ini tanpak lagi sangat cantik semasa musim hujan. Tempat ini selalunya di lawati oleh pelancong, sebab pasir ini merupakan sa;ah satu tarikan dari pada Gunung Bromo.

Semasa kita melakukan trip pakej percutian ke Bromo Surabaya, mesti kita visit laut pasir berbisik ni, dan ada hal yang mesti kita fahamkan, bahwa di pasir berbisik ni kita tak dibenarkan membuang sampah sembarangan.

Demikian sedikit info mengenai "Pasir Berbisik Gunung Bromo". Harap harap info ini bermanfaat untuk Anda yang hendak melakukan trip Pakej Percutian Surabaya. Sekiranaya Anda memerlukan info lebih banyak mengenai bajet pakej percutian ke Gunung Bromo Surabaya, pelancongan ke Bandung, pelancongan ke Jogja, Lawatan Medan, percutian ke Aceh, Lombok & Bali, Bajet jimat, Harga pakej ground, sila hubungi contact perkhidmatan travel ejen Surabaya kami.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya, Indonesia

Back To Top