Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pakej Hiking ke Gunung Semeru, Surabaya

Pakej Hiking ke Gunung Semeru, Surabaya


Pakej Hiking ke Gunung Semeru, Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Program trip pakej hiking Gunung Semeru merupakan trip special untuk mendaki ke puncak gunung Mahameru, salah satu gunung terting di pulau Jawa, yang merupakan tempat percutian Surabaya terletak di kawasan taman nasional Bromo tengger, Jawa Timur, Indonesia.

Pakej Trekking ke Gunung Semeru, Surabaya

Pakej Hiking Gunung Semeru, Surabaya ini mempunyai masa pelancongan 3 hari 2 malam yang dimulakan dari Surabaya atau Malang Batu airport. Detail pakej mendaki ke gunung Semeru adalah sebagai berikut :

Day 1 : SURABAYA / MALANG BATU – RANU PANE, RANU KUMBOLO
  • Pihak travel agency (pak supir) kami memulakan pengambilan Anda Surabaya atau Malang Batu airport.
  • Kemudian bergerak ke ranu pani Semeru, sebuah tempat di mulakan trip pakej hiking Ranu Kumbolo dan Gunung Semeru.
  • Tiba di Ranu pane mengurus persyaratan dan perijinan pendakian, dan kemudian start trekking ke Danau Ranu Kumbolo, selama 4 jam.
Day 2 : RANU KUMBOLO - POS KALIMATI MAHAMERU
  • Pagi selepas breakfast, melakukan hiking ke tanjakan Cinta & Oro-Oro Ombo (taman lavender) menuju Kalimati sebagai camp terakhir sebelum trekking ke puncak Semeru 3676 mdpl.
  • Tiba di kalimati Semeru, mempersiapkan segala keperluan yang akan dibawa ke puncak Semeru Mahameru, dan buat tenda camping – berehat. (Ranu Kumbolo ke Kalimati lebih kurang 4 jam).
Day 3 : POS KALIMATI – PUNCAK SEMERU – POS KALIMATI – RANU KUMBOLO
  • Pukul 00:00am bergerak menuju puncak gunung Semeru melewati Arcopodo sekali menaklukkan trekking summit hingga puncak Semeru Mahameru, Surabaya (kalimati ke Puncak Semeru memakan waktu 6 jam).
  • Selepas menikmati keindahan Alam dari puncak Semeru, kembali ke kalimati, kemudian dilanjutkan ke tasik Ranu Kumbolo dan menginapa di Ranu Kumbolo Semeru.
Day 4 : RANU KUMBOLO – RANU PANE – SURABAYA / MALANG BATU AIRPORT
  • Pagi, selepas breakfast kembali dari Ranu Kumbolo menuju tasik Ranupane, kemudian kami menghantar kembali ke Surabaya atau Malang Batu, dan Pakej Hiking ke Gunung Semeru, 3 hari 2 malam, selesai.
*Baca pula : artikel menarik tentang Pakej Hiking Bromo, Ranu Kumbolo.

Demikian sedikit info mengenai "Trip Pakej Hiking ke Gunung Semeru, Surabaya". Jika Anda memerlukan maklumat tentang Harga atau Bajet mendaki gunung Semeru, Pakej Percutian Surabaya, Lawatan Gunung Bromo, Melancong ke Malang Batu, Fasilitas sepanajang trip, sila hubungi contact perkhidmatan travel ejen kami.

Pakej Mendaki ke Gunung Semeru, Surabaya

Back To Top