Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Kawah Gunung Bromo Surabaya

Kawah Gunung Bromo Surabaya


Kawah Gunung Bromo Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Gunung Bromo (mount bromo) adalah salah satu tempat percutian di Surabaya yang sangat menarik dan masuk category tempat pelancongan yang wajib dilawati semasa melakukan trip pakej percutian Surabaya, sebab selain dapat melihat sunrise, kita dapat menikmati tempat sekitar kawasan taman nasional tengger Semeru.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya

Semua pelancong dari Malaysia, Singapore, Brunai darussalam, Thailang dan pelancong dari negara lainnya melakukan trip pakej percutian Bromo, mereka hanya teringin menikmati keindahan sunrise, sekali menikmati pemandangan sekitar gunung Bromo, Surabaya. 

Dan salah satu tempat pelancongan di gunung Bromo yang wajib dilawati semasa program trip pakej percutian Bromo adalah "Kawah Gunung Bromo Surabaya". Kawah Bromo inilah yang selalu dilawati oleh pelancong selepas menikmati Bromo sunrise di puncak gunung Penanjakan Bromo.

Kawah Gunung Bromo bagi penduduk kawasan gunung Bromo adalah tempat suci, sehingga setiap tahun nya mereka mengadakan upacara Kasodo atau Yadya Kasada, kalo dalam agama muslim "Aidil Fitri". Upacara itu selalunya dilakukan oleh suku tengger untuk menghormati leluhur mereka sekali untuk rasa syukur kepada Tuhan.

Letak Kawah Gunung Bromo ini berhampiran sahaja dengan Pasir berbsiki dan bisanya Kawah Gunung Bromo ini dilawati selepas melihat sunrise di puncak penanjakan atau selepas melawati gunung Widodaren Bromo. Untuk melawati Kawah, kita wajib jalan kaki atau guna perkhidmatan kuda dari tempat parking Jeep Bromo, kemudian kita wajib naik 250 anak tangga hingga puncak.

Amaran : Perlu kami maklumkan bagi semua pelancong yang melawati Kawah, Untuk melawati kawah Bromo, kita mesti jalan kali dan guna masker, sebab gas yang keluar dari Kawah sangat keras dan bau busuk, dan kita tak dibenarkan buang samapah ke dalam Kawah Bromo.

*Lihat juga info menarik mengenai Bukit Cinta Bromo.
Sekiranaya Anda memerlukan info lebih banayak mengenai "Kawah Gunung Bromo Surabaya",. bajet kost Pakej Percutian Surabaya, Kawah Ijen, Malang Batu Surabaya, pelancongan ke Bandung, Jogja, Lawatan Medan, Aceh, Lombok & Bali, Bajet jimat, Harga pakej ground Surabaya, sila hubungi contact travel ejen Surabaya kami. 

Back To Top