Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pakej Percutian Hiking Ranu Kumbolo, Surabaya

Pakej Percutian Hiking Ranu Kumbolo, Surabaya


Pakej Percutian Hiking Ranu Kumbolo, Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Pakej Hiking ke Ranu Kumbolo merupakan pakej percutian Surabaya 2 hari 1 malam yang sangat sesuai untuk pecinta mendaki Gunung, sebab Tasik Kumbolo merupakan salah satu Gunung terbaik nan menarik untuk trip hiking atau trekking, oleh sebab itu trip ini kami khususkan bagi Anda yang ingin mendaki ke Ranu Kumbolo, Surabaya

Pakej Percutian Hiking ke Ranu Kumbolo

Ranu Rumbolo merupakan tempat percutian Surabaya terletak di lereng gunung Semeru. Tasik Kumbolo juga menjadi tempat favorit semua pelancong yang pergi trekking ke Semeru Mahameru, dan sebagai tempat istirahat (camping) bagi peserta yang mau Mendaki Semeru, selain mempunyai Sunrise,dan Sunset yang indah, Ranu Kumbolo juga memiliki  milky way cantik yang dapat Anda nikmati semasa trip Pakej Mendaki Kumbolo, Semeru. Detail itinerary trekking Ranu Kumbolo lake adalah sebagai berikut : 

Day 1 : SURABAYA / MALANG BATU - RANU PANE - RANU KUMBOLO
  • Pihak travel agency (pak supir) akan mengambil tuan / puan di Surabaya atau Malang Batu, kemudian bergerak ke danau pane Semeru (pintu gerbang pendakian menuju gunung semeru mahameru). 
  • Tiba di pane lake, urus perijinan mendaki, kemudian memulakan mendaki ke Ranu Kumbolo selama 3 km, lebih kurang 4 – 5 jam masa trekking. 
  • Tiba Ranu Kumbolo Semeru pasang tenda camping dan bermalam seklali menikmati indahnya milky way Ranu Kumbolo.
Day 2 :  TOUR RANU KUMBOLO – SURABAYA / MALANG BATU AIRPORT
  • Pukul 05:00 persiapan untuk melihat kenindahan sunrise di tasik danau Ranu Kumbolo, Semeru. 
  • Selepas menyaksiakan sunrise, makan pagi, dan kemudian bergerak ke bukit cinta di Ranu Kumbolo dan padang rumput savana. 
  • Pukul 10.00am kembali menuju Ranupane selama 4 – 5 jam, kemudian kembali ke Malang Batu / Surabaya dan pakej percutian Hiking Ranu Kumbolo, Surabaya selesai.
Demikian info mengenai "Pakej Percutian Ranu Kumbolo, Surabaya". Jika tuan / puan memerlukan maklumat mengenai harga atau bajet Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Lawatan ke Malang Batu, Pelancongan Kawah Ijen, Lombok, Bandung, Jogja, Medan, Aceh & Bali, sila hubungi talian travel ejen Surabaya kami.

Pilihan Pakej Pelancongan lainnya :
Labels: Adventure, Hiking, Lawatan, Melancong, Mendaki, Pakej Percutian Bromo, Pakej Percutian ke Surabaya, Pakej Percutian Surabaya, Pakej Percutian Surabaya Bromo, Perkhidmatan, Ranu Kumbolo, Trekking

Thanks for reading Pakej Percutian Hiking Ranu Kumbolo, Surabaya. Please share...!

Back To Top