Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Cantik & Menarik - Tasik Ranu Kumbolo, Surabaya

Cantik & Menarik - Tasik Ranu Kumbolo, Surabaya


Cantik & Menarik - Tasik Ranu Kumbolo, Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Tasik Ranu Kumbolo adalah tempat terbaik nan menarik di Surabaya yang patut dilawati semasa melancong ke Surabaya. Ranu Kumbolo atau Tasik Kumbolo adalah sebuah tasik gunung di Surabaya, Jawa Timur. letak nya berada di pegunungan taman nasional tengger, Bromo Semeru.

Tasik Ranu Kumbolo, Bromo Surabaya

Ada yang menyebunya Ranu Kumbolo Semeru Mahameru, sebab Tasik ini terletak di jalur mendaki ke Gunung Semeru Mahameru, Ada pula yang meneyebut Ranu Gumbolo Bromo, sebab danau ini terletak di kawasan taman nasional Bromo tengger, Surabaya.

Ranu Kumbolo menjadi salah satu tempat percutian Surabaya yang sangat popular, lebih lebih bagi Hiking communty. Disebutnya surganya Semeru Mahameru, sebab Ranu Kumbolo merupakan tempat percutian Surabaya terindah yang berada di kaki gunung Semeru Mahameru.

Tasik ini menjadi tempat terbaik nan favorite bagi semua pelancong yang hendak pergi trekking ke Gunung Semeru Mahameru, selain mempunyai pemandangan indah di sekitar tasik ada tempat camping special untuk semua pelawat.

Sekiranya Anda tertarik untuk melawati Tasik Kumbolo, Anda bole memulakan dari beberapa laluan, iaitu Surabaya - Malang - Ranu Kumbolo atau Surabaya - Gunung Bromo - Ranu Kumbolo. Jika Anda tak ingin relax, maka anda bole menggunakan perkhidmatan travel agency di Surabaya yang menyediakan trip Pakej Hiking Ranu Kumbolo, Semeru.

Demikan info mengenai " Tasik Ranu Kumbolo, di Surabaya". Sekiranya tuan / puan memerlukan maklumat mengenai Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Kawah Ijen, Malang Batu, Lombok, Bandung, Jogja, Medan, Aceh & Bali Harga atau Bajet jimat nan murah, sila hubungi talian travel ejen kami.

Jom,!! Melancong ke Ranu Kumbolo, Surabaya


Labels: Adventure, Gunung, Hiking, Lawatan, Melancong, Mendaki, Pakej Percutian ke Surabaya, Pelancongan, Perkhidmatan, Ranu Kumbolo, Tempat Percutian di Surabaya, Trekking

Thanks for reading Cantik & Menarik - Tasik Ranu Kumbolo, Surabaya. Please share...!

Back To Top