Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pakej Percutian Surabaya [ Bromo Madakaripura ]

Pakej Percutian Surabaya [ Bromo Madakaripura ]


Pakej Percutian Surabaya Bromo Madakaripura
Pakej Percutian Surabaya [ Bromo Madakaripura ] Gunung Bromo dan Madakaripura waterfall merupakan salah satu tempat percutian Surabaya yang sangat popular, sehingga ramai pelancong yang pegi melancong di Surabaya merasa rugi bila tak pergi melawati Gunung Bromo dan Air terjun Madakaripura.

Pakej pelancongan ini merupakan pilihan Pakej Pelancongan Surabaya yang berdurasi 2 hari 1 malam (2h1m) yang diawali dengan lawatan ke Gunung Bromo, kemudian di teruskan pelancongan ke Madakaripura waterfall. Itinerary pakej pelancongan adalah sebagai berikut :

Pakej Lawatan ke Surabaya [ Bromo Madakaripura ]

Day 1 : SURABAYA / MALANG BATU / HOTEL GUNUNG BROMO
  • Kami memulakan trip pakeg percutian 2 hari 1 malam dari Surabaya atau Malang Batu airport, kemudian bergerak menuju hotel dekat gunung Bromo.
  • Tiba di penginapan kawasan taman nasional tengger Semeru, check in - rehat untuk pesiapan trip Pakej Percutian Bromo, esok hari.
Day 2 : TOUR BROMO SUNRISE - MADAKARIPURA WATERFALL - SURABAYA / MALANG BATU
  • 03:00 bergerak menuju tempat terbaik melihat keindahan Bromo sunrise di puncak penanjakan 1 dengan masa perjalanan 30 minit.
  • 06:00 selesai melihat sunrise, bergerak menuju kawah Gunung Bromo dalam masa perjalanan 30 minit.
  • Selepas melawati kawah, trip percutian diteruskan ke Padang savana sekali lawatan ke Bukit teletubbies.
  • Lepas lawatan di padang savana dan Bukit teletubbies, pelancongan diteruskan ke tempat pelancongan terkahir, iaitu Pasir berbisik.
  • Selepas itu, trip percutian diteruskan ke Air terjun Madakaripura dalam masa perjalanan 1 jam.
  • Lepas lawatan di air terjun madakaripura, kembali ke Surabaya atau Malang Batu (hotel, stesen / airport) dan trip percutian 2 hari 1 malam, selesai.
Demikian sedikit info mengenai "Pakej Percutian Bromo Madakaripura". Sekiranya tuan / puan memerlukan maklumat harga bajet Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Percutian ke Malang Batu, Kawah Ijen atau sebarang pertanyaan lainny, sila hubungi contact travel ejen kami.

Pakej Pelancongan Surabaya [ Bromo Madakaripura ]

Labels: Madakaripura, Pakej Percutian Bromo, Pakej Percutian Surabaya 2 Hari 1 Malam, Pakej Percutian Surabaya Bromo

Thanks for reading Pakej Percutian Surabaya [ Bromo Madakaripura ]. Please share...!

Back To Top