Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Beejay Bakau Resort, Surabaya

Beejay Bakau Resort, Surabaya


Beejay Bakau Resort, Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Beejay Bakau Resort (bjbr) adalah salah satu tempat percutian Surabaya yang terletak di Probolinggo. Tempat ini juga disebut Beejay Bakau Resort Bromo, sebab tempat ini merupakan tempat pelancongan dekat taman nasional Gunung Bromo tengger Semeru.

Beejay Bakau Resort, Bromo Surabaya

BJBR Beejay Bakau Resort juga popular dengan sebutan hutan Mangrove, sebab tempat percutian ini identik dengan sebuah hutan bakau yang mempunyai luas hutan 5 hektar terletak di pesisir pantai utara Kota Probolinggo, Surabaya.

Beejay Bakau Resort, Surabaya kini menjadi salah satu pelancongan terbaik anan menari, sebab selain desain sangat unik, semua pelancong dapat pusing pusing mengitari hutan mangrove melalui sebuah jejantas buatan. Tempat pelancongan ini membuat pelawat berlama lama dengan diiringi semilir angin sejuk.

Tak setakat itu sahaja, selain dapat pusing pusing sepanjang pantai, semua pelawat boleh bergambar di sebuah patung kuda Troya, yang merupakan patung kuda terbesar kedua di dunia yang berada di  Beejay Bakau Resort, Surabaya.

Majoriti pelancong dari Malaysia, Thailand, Brunai darussalam dan Singapore yang pergi melanong ke Gunung Bromo, melawati tempat ini, sebab Beejay Bakau Resort, Surabaya ini merupakan tempat lawatan dekat Gunung Bromo, tentu tempat ini bole di lawati semasa trip Pakej Percutian Surabaya, Bromo.
lihat juga tempat dekat gunung bromo lainnya ; Madakaripura waterfall
Demikian sedikit info mengenai  "Beejay Bakau Resort, Surabaya". Sekiranaya tuan / puan memrlukan maklumat Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Malang Batu, Kawah Ijen Surabaya, Bandung, Jogja, Medan, Aceh, Bali, Harga bajet pakej Ground Surabaya dan lain lain, sila hubungi contact travel agency kami.

Beejay Bakau Resort, Surabaya, Indonesia

Back To Top