Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Cantik dan Untik,! Jembatan Suramadu di Surabaya

Cantik dan Unik,! Jembatan Suramadu di Surabaya


Cantik dan Untik,! Jembatan Suramadu di Surabaya
Suramadu atau jejantas  suramadu yang mempunyai panjang 5.450 Meter ini merupakan jajantas terpanjang di Indonesia saat ini. Surabaya memang popular mempunyai banayak tempat pelancongan dan salah satu nya yang wajib dilawati semasa percutian di Surabvaya adalah "Jembatan Suramadu".

Jembatan Suramadu Surabaya kini termasuk category tempat percutian di Surabaya yang selalunya ramai dilawati oleh pelancong tempatan mahupun asing, (malaysia, singapore, brunai darussalam dan thailand) dan masuk jajantas termegah di Indonesia saat ini.
Jajantas ini di bina tahun 2003 dan menghabiskan biaya Rp 5,5 triliun, masa pembinaan sekitar tujuh. Dan tujuan jajantas ini dibina untuk menyeberang dari bandar Suramadu ke Madura, Jawa Timur, Indonesia.

Selain menjadi jembatan terunik dan tempat percutian menarik di Surabaya, Jembatan Suramadu juga masuk ke dalam category Museum Rekor Indonesia (MURI) sebagai jajantas terpanjang nan tercantik di Indonesia.
Lihat juga info menarik meneganai Bukit Jaddih Surabaya.
Ramai custumer kami tanya, mcamana sekiranaya nak pergi atau melawati Jembatan Suramadu Surabaya ini,??, Sekiranaya nak pegi ke jembatan suramadu, tuan / puan bole minta hantar ke pak supir atau mengunakan travel ejen yang melayani trip Pakej Percutian Surabaya.

Itulah sedikit maklumat mengenai Jembatan Suramadu di Surabaya. Untuk info mengenai pilihan Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Malang Batu, Kawah Ijen, Bajet percutian dan lain lain, sila contact travel ejen kami.

Jom,! Melancong ke Surabaya, Indonesia

Labels: Tempat Percutian di Surabaya

Thanks for reading Cantik dan Untik,! Jembatan Suramadu di Surabaya. Please share...!

Back To Top