Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pesona Madakaripura Waterfall Surabaya

Pesona Madakaripura Waterfall Surabaya


Pesona Madakaripura Waterfall Surabaya
Madakaripura Waterfall merupakan salah satu tempat percutian di Surabaya yang terletak di kawasan taman nasional Bromo tengger Semeru, dan waterfall ini merupakan waterfall terbaik nan menarik untuk dilawati semasa Anda melakukan trip melancong di Surabaya.

Madakaripura Waterfall Bromo Surabaya

Air Terjun Madakaripura ini masuk category tempat percutian dekat daripada gunung Bromo, Surabaya sebab waterfall ini masih terletak di kawasan taman nasional Bromo tengger Semeru. Selalunya pelancong daripada Malaysia, Singapore, Thailand dan Brunai darussalam, semasa melakukan trip Pakej Percutian Surabaya Bromo, pasti melawati air terjun Madakaripura.

Nama Madakripura Surabaya bersal daripada yang kunun tempat ini merupakan tempat persinggahan sekali tanah kekuasaan milik mahapatih Gajah Mada dari kerajaan Majapahit (jawa kuno). Air Terjun Madakaripura di Surabaya juga popular dengan nama Air Terjun Abadi, sebab air yang dialirkan oleh air terjun ini selalu melimpah dan tak berhenti hingga kini.

Air terjun Madakaripura yang terletak di Probolinggo, Surabaya ini mempunyai tinggi 1.000 Mdpl dan merupakan salah satu Waterfall tertinggi kedua di Indonesia. Dan tarikan menarik daripada waterfall ini adalah berbentuk ceruk yang meneteskan air di seluruh bidang tebingnya, sehingga macam sedang hujan.

Sekiranaya tuan / puan teringin melawati Madakaripura Falls ini, Anda bole bergerak dari Surabaya atau Malang Batu airport dengan masa lebih kurang 3 jam, atau bole menggunakan perkhidmatan travel agency yang melayani trip Pakej Percutian Surabaya.

Demikian sedikit info mengenai "Madakaripura Waterfall Surabaya". Sekiranaya tuan / puan memerlukan maklumat menegenai Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Lawatan ke Malang Batu, Kawah Ijen, Bandung, Jogja, Medan, Aceh, Bali, Harga bajet Pelancongan dll. Sila hubungi contact travel ejen kami.

Madakaripura Waterfall Surabaya, Indonesia

Labels: Air Terjun, Madakaripura, Tempat Percutian di Surabaya, Tempat Percutian Menarik di Surabaya, Waterfall

Thanks for reading Pesona Madakaripura Waterfall Surabaya. Please share...!

Back To Top