Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Kuda Troya di BJBR, Surabaya

Kuda Troya di BJBR, Surabaya


Kuda Troya di BJBR, Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Dalam Wikipedia telah disbutkan Kuda Troya adalah salah satu sejarah Perang Troya, sebuah siasat yang dilakukan oleh orang-orang Yunani masa itu untuk memasuki kota Troya, sebuah kota legendaris dari Perang Troya seperti cerita-cerita Kepahlawanan orang orang Yunani.

Kuda Troya di BJBR, Bromo, Surabaya

Kuda Troya BJBR, merupakan patung kuda terbesar kedua di dunia yang terletak di Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Kuda Troya BJBR ini juga disebut Kuda Troya BJBR Bromo, sebab tempat percutian ini merupakan salah satu tempat percutian dekat Gunung Bromo.

Tempat percutian ini sentiasa dilawati oleh pelancong Malaysia, Thailand, Singapore dan Brunai darussalam semasa melakukan trip Pakej Percutian Surabaya, Bromo. Dan biasanya tempat lawatan ini dilawati selepas melancong ke Gunung Bromo.

Kuda Troya di BJBR, Surabaya ini juga merupakan tempat percutian Pantai, sebab letak kuda troya ini berda di tepi pantai utara, sekali kita dapat bergambar dengan background Gunung Semeru Mahameru.

Majoriti pelancong Malaysia yang pergi melanong ke Gunung Bromo, ketika dia tiba di Surabaya airport pagi, biasanya mereka tak mau cepat cepat check in hotel, dan bianya mencari mana mana tempat yang sesuai untuk di lawati sebelum chck in hotel Bromo. Dan tempat yang sangat sesuai untuk mengisi masa yang kosong adalah Kuda Troya BJBR, Surabaya.
lihat juga tempat dekat gunung bromo lainnya ; Madakaripura waterfall
Demikian sedikit info mengenai Kuda Troya di Surabaya. Sekiranaya tuan / puan memerlukan maklumat mengenai Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Malang Batu, Kawah Ijen, Bandung, Jogja, Medan, Aceh, Bali, Harga bajet dan lain lain, sila hubungi contact travel agency kami.

Kuda Troya di BJBR, Surabaya, Indonesia

Back To Top