Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Seruni Point Gunung Bromo Surabaya

Seruni Point Gunung Bromo Surabaya


Seruni Point Gunung Bromo Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Gunung Bromo adalah tempat percutian terkenal nan terbaik di Surabaya, Indonesia dan merupakan tempat percutian yang selalunya ramai di lawati, sebab selain mempunyai sunrise yang sangat indah, Bromo juga terkenal mempunyai tempat lawatan cantek di sekitarnya.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya

Kenapa ramai pelancong yang pergi melancong ke Gunung Bromo Surabaya,?? Sebab gunung Bromo merupakan tempat percutian terindah di Surabaya, Indonesia dan majoriti pelancong yang bergi bercuti ke gunung Bromo semata mata teringin melihat keindahan sunrise dari view point di kawasan taman nasional tengger Semeru Surabaya.

Selain pelancong tempatan, gunung Bromo Surabaya selalunya di lawati pelancong Malaysia, Singapore, Brunai darussalam dan Thailand dan meraka merasa sronok melakukan trip percutian Bromo, sebab selain dapat melihat sunrise di puncak gunung Penanjakan Bromo, mereka dapat pergi tempat lain di kawasan tengger dengan guna Jeep Bromo, seperti ; Kawah Bromo, Bukit Teletubbies, Padang savana dan Pasir berbisik.

Selain tempat pelancongan yang kami sebut di atas, ada lagi satu tempat percutian indah di kawasan gunung Bromo yang wajib dilawati semasa Anda melakukan trip pakej percutian Bromo, iaitu Seruni Point Gunung Bromo, yang merupakan view terbaik kedua untuk menikmati keindahan sunrise Bromo Surabaya.

Seruni Point yang juga disebut Sruni view point merupakan tempat pelancongan terletak di kawasan taman nasional Bromo tengger Semeru, dan tempat ini sangat sesuai pula untuk photograpy community, sebab sunrise dari view ini tanpak sangat indah, dan juga menjadi view point terbaik untuk melihat milky way Bromo Surabaya.

Sekiranaya Anda ingin melakukan trip pakej percutian Bromo, kami maklumkan pada tuan / puan, jangan sampai tempat ini tak dilawati, sebab dari tempat ini sunrise di Bromo, tanpak sangat indah nan menarik, tapi melawati tempat ini kita mesti hiking selama 30 minit.

Untuk info lebih banyak mengenai "Seruni Point Gunung Bromo Surabaya", bajet kost Pakej Percutian Surabaya, Kawah Ijen, Malang Batu Surabaya, Bandung, Jogja, Medan, Aceh, Lombok & Bali, Bajet jimat, Harga pakej ground, sila hubungi contact travel ejen Surabaya kami.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya, Indonesia

Back To Top