Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Gunung Widodaren Bromo Surabaya

Gunung Widodaren Bromo Surabaya


Gunung Widodaren Bromo Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Gunung Widodaren Surabaya merupakan salah satu destinasi pelancongan cantek nan menarik yang terletak dikawasan taman nasional Bromo tengger Semeru, Surabaya, Indonesia dan merupakan tempat percutian wajib dilawati semasa program trip pakej percutian Bromo.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya 

Sebelum, kami sudah bagi info mengenai Bukit Cinta Bromo, dan di artikel ini kami akan maklumkan salah satu tempat percutian menarik di kawasan taman nasional tengger Semeru yang wajib dilawati semasa kita melancong di gunung Bromo, iaitu "Gunung Widodaren Bromo Surabaya".

Gunung Widodaren Bromo Surabaya adalah sebuah gunung yang di kelilingi lautan pasir luas yang selalunya dilawati oleh pelancong tempatan mahupun asing ketika tour Bromo, tempat percutian ini biasanya dilawati selepas program Bromo sunrise di puncak Penanjakan 1 Bromo.

Cara melawati widodaren Bromo ini sangat sangat mudah sahaja, dalam trip pakej percutian Bromo, pastinya guna Jeep Bromo, So,, selepas melawati penanjakan 1 atau selepas melawati bukit Kingkong Bromo, Anda bole sahaja minta pada pak supir jeep Bromo untuk di hantar ke Gunung Widodaren.

Majoriti pelancong dari Malaysia, Singapore, Brunai darussalam, Thailand dan pelancong asing lainnya, semasa melakukan pelancongan, singgah di Gunung Widodaren, sebab tempat percutian yang letaknya dikawasan taman nasional tengger Semeru ini sangat cantik nan menarik.

yang menjadi tarikan Widodaren Gunung Bromo di Surabaya ini adalah sebuah gunung atau bukit panjang dengan dihiasi laut pasir luas dan di hiasi oleh rumput ilalang dan bunga edelwies (bunga abadi), sehingga widodaren di Bromo ini menjadi tempat percutian yang wajib dilawati.

 Info lebih banyak mengenai "Gunung Widodaren Bromo Surabaya", bajet kost Pakej Percutian Surabaya, Kawah Ijen, Malang Batu Surabaya, pelancongan ke Bandung, Jogja, Lawatan Medan, Aceh, Lombok & Bali, Bajet jimat, Harga pakej ground Surabaya, sila hubungi contact travel ejen Surabaya kami.

Tempat Percutian Menarik di Surabaya, Indonesia


Back To Top