Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pulau Gili Ketapang (gili island), Surabaya

Pulau Gili Ketapang (gili island), Surabaya


Pulau Gili Ketapang (gili island), Surabaya
Pakej Percutian Surabaya - Pulau Gili (gili island) adalah pulau kecil yang menarik  dan meruapakan tempat percutian Surabaya yang jarak sekitar 7 kilometer dari kota Probolinggo, Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Gili Ketapang juga merupakan Pantai indah yang wajib dilawati, semasa melancong ke Surabaya.

Jom,! Melancong ke Gili Ketapang, Surabaya

Jom,!! Melancong ke Surabaya - Selain pulau Gili Trawangan di lombok, Anda mesti mencuba dan menaikmati keindahan Gili Ketapang Probolinggo. Pada mulanya pulau ini merupakan spot mancing di area Surabaya, Jawa timur. Kerana Pantai nya sangat bagus penduduk tempatan mengambil kesempatan untuk di jadikan tempat pelancongan.

Gili Ketapang memiliki potensi terbaik nan menarik di pantai nya, sebab itulah, kini tempat ini dijadikan spot untuk snorkeling. Tempat ini biasanya dilawati oleh pelancong Malaysia, Thailand, Singapore dan Brunai darussalam semasa trip Pakej Percutian Surabaya Bromo.

Yang menarik di Gili Island Surabaya ini adalah keindahan pantai nya, dan pagi, kita dapat melihat Sunrise yang sangat indah, tak setakat itu sahaja, selain sunrise, para pelancong yang melawati pulau ini dapat menyaksikan sunset Gili island Suarabaya di masa petang.

Selain itu semua pelancong dapat menukmati ikan bakar yang sangat sangat sedap dan balik daripada pulau ini, kita juga dapat visit di Beejay Bakau Resort, sebuah tempat percutian terbaru di tepi pantai bandar Probolinggo yang mempunyai patung kuda Troya terbesar di dunia saat ini.

Bila masa yang sesuai untuk lawatan ke Pulau Gili ketapang Surabaya,??  Masa yang sesuai pegi ke tempat pelancongan ini adalah pagi, sebab kalo petang kita mesti menginap di pulau, dan tempat ini bole Anda lawati semasa trip percutian ke Bromo, Surabaya.

Demikian info mengenai "Gili Island Surabaya". Sekiranaya tuan / puan memerlukan maklumat menegenai trip Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Kawah Ijen, Malang Batu, Bandung, Jogja, Medan, Aceh, Lombok & Bali, Bajet jimat, Harga pakej ground Surabaya, sila hubungi contact travel ejen Surabaya kami.

Pulau Gili Ketapang (gili island), Surabaya

Labels: Lawatan, Melancong, Pakej Percutian Surabaya Bromo, Pantai, Pelancongan, Perkhidmatan, Tempat Percutian di Surabaya, Tempat Percutian Menarik di Surabaya

Thanks for reading Pulau Gili Ketapang (gili island), Surabaya. Please share...!

Back To Top