Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Marine Museum Surabaya, Indonesia

Marine Museum Surabaya, Indonesia


Marine Museum Surabaya, Indonesia
Marine Museum Surabaya adalah salah satu bukti kejayaan maritim Indonesia. Surabaya merupakan bandar terbesar selepas Jakarta yang popular dengan sebutan bandar hero (kota pahlawan). Tak setakat itu sahaja, selain menjadi kota pahlawan, Surabaya juga menjadi tempat percutian terbaik di Indonesia.

Marine Muzeum Surabaya, Indonesia

Wikipedia menyebutkan Monumen Kapal Selam di Surabaya ini adalah sebuah museum maritim berupa kapal selam yang terdapat di Embong Kaliasin, Genteng, Surabaya. 

Kapal selam KRI yang mempunyai nama Pasopati 410 ini, salah satu armada Angkatan Laut Republik Indonesia buatan Uni Soviet tahun 1952. Kapal selam ini pernah dilibatkan dalam Pertempuran Laut Aru untuk membebaskan Irian Barat dari pendudukan Belanda.

Selepas pertempuran, Kapal selam ini dijadikan marine monument untuk mengngat pahlawan Indonesia. Dan kini kapal selam ini dijadikan salah satu tempat pelancongan menarik nan terbaik. Jika anda teringin melawati marine monument ini, bole anda lawati semasa melakukan percutian Surabaya.

Lawatan ke Marine Museum ini sangat sesuai dilawati semasa anda pergi ke Gunung Bromo, Kawah Ijen, Malang Batu atau semasa mengukuti program trip Pakej Percutian Surabaya yang disediakan oleh perkhidmatan travel ejen yang anda guna.
*Baca juga info meneganai tarikan daripada Bandar Surabaya.
Demikian sedikit info mengenai "Marine Museum (marine monument)". Sekiranaya tuan / puan memerlukan maklumat mengani Pakej Percutian Surabaya, Pelancongan ke Gunung Bromo, Lawatan ke Malang Batu, Hiking Gunung Semeru, Harga / bajet pelancongan jimat dan lain lain, sila contact travel agency kami.

Marine Museum Surabaya, Indonesia

Labels: Tempat Percutian di Surabaya

Thanks for reading Marine Museum Surabaya, Indonesia. Please share...!

Back To Top