Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5 Hari 4 Malam

Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5 Hari 4 Malam


Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5 Hari 4 Malam

Pakej Percutian Surabaya 5 Hari 4 Malam - Selain Pakej Percutian Surabaya 4 Hari 3 Malam (surabaya - mt bromo - malang), Program Pakej Percutian Surabaya 5 Hari 4 Malam atau surabaya tour package 5d4n ini adalah salah satu pilihan pakej yang ramai diminati oleh pelancong, sebab dalam pakej ini selain dapat lawatan ke Gunung Bromo dan Malang Batu kita dapat menjalani City Tour Surabaya dengan puas hati.

Program Pakej Percutian Surabaya, Bromo Malang 4 days 3 nights ini kita memulakan lawatan ke gunung Bromo untuk melihat keindahan Bromo sunrise, kemudian program pakej pelancongan diteruskan ke tempat percutian sekitar gunung Bromo, Selepas itu trip percutian di teruskan ke tempat percutian menarik di Malang Batu dan diakhiri dengan trip city tour Surabaya, Indonesia.
Itinerary Pakej Percutian Surabaya, (surabaya - gunung bromo - malang batu) 5h4m start dari Surabaya, Malang Batu, Banyuwangi adalah sebagai berikut :

HARI KE 1 : SURABAYA / MALANG BATU - HOTEL KAWASAN GUNUNG BROMO
  • Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5 Hari 4 Malam di mulakan dengan mengangkut Anda di Surabaya atau Malang Batu, kemudian crew travel agenccy kami bergerak menghantar Anda ke hotel dekat Gunung Bromo dalam masa +- 3 jam.
  • Tiba di hotel kawasan Gunung Bromo, check in hotel dan rehat untuk preparation tri Pakej Percutian Bromo, esok hari.
HARI KE 2: BROMO TOUR PACKAGE, BROMO SUNRISE - KAWAH BROMO - PADANG SAVANA - PASIR BERBISIK BROMO - KAMPUNG WARNA WARNI MALANG - HOTEL MALANG BATU
  • Pakej Percutian Bromo di mulakan pukul 03.00am, crew travel agency kami menghantar Anda ke puncak Bromo guna kereta jeep Bromo untuk menikmati keindahan Bromo Sunrise.
  • Selepas menyaksikan Bromo sunrise, program pakej pelancongan dilanjutkan ke kawah Bromo dalam masa perjalanan 30 minit hingga tempat jeep dekat kawah Bromo.
  • Semasa tiba di tempat parking jeep dekat kawah Bromo, kita bole jalan kaki atau guna perkhidmatan kuda Bromo 15 minit, kemudian naik 250 anak tangga hingga kawah gunung Bromo.
  • Selesai menimati Kawah Bromo, pakej percutian diteruskan ke padang savana Bromo dan trip pakej percutian ditutup dengan lawatan ke pasir berbisik Bromo 
  • Lepas lawatan di pasir berbisik Bromo, balik hotel semula - breakfast dan check out hotel Bromo, kemudian bergerak ke tempat percutian menarik di Malang Batu, iaitu Kampung Warna Warni, sebuah tempat percutian terbaru di Malang city.
  • Selepas lawatan di Kampung atau Rumah Warna Warni Jodipan, crew travel agency kami menghantar ke hotel kawasan Malang Batu - rehat untuk preparation trip Pakej Percutian ke Malang, esok hari.
HARI KE 3 : MASJID JIN MALANG - LADANG EPAL MALANG - TAMAN SELECTA - ALON ALON KOTA BATU - HOTEL MALANG
  • 07:30am, selepas breakfast, crew travel agency kami memulakan percutian ke tempat pelancongan kawasan Malang Batu, iaitu Masjid Jin Turen, sebuah Masjid Ajaib dengan 1000 pintu yang kunun di bina oleh bangsa jin dalam masa 1 malam sahaja.
  • Selepas lawatan di Masjid Jin Turin Malang, crew travel ajen kami menghantar ke Ladang Epal Malang, sebuah tempat pelancongan favorite berupa ladang apple di Malang yang selalunya dilawati oleh pelancong tempatan mahupun asing.
  • Selepas lawatan di ladang apel, crew travel agen kami menghantar ke Taman Selecta atau Taman 1000 bunga, sebuah pelancongan yang menawarkan keindahan pelbagai bunga bunga indah.
  • Puas pusing pusing di kawasan Taman Bunga Selecta, program Pakej Percutian Malang di teruskan ke Pusat bandar, iaitu Alon Along Kota Batu Malang, Surabaya.
  • Selepas pusing pusing di Alon Alon bandar Malang Batu, balik ke hotel semula, dan rehat untuk preparation trip Pakej Percutian di Malang, esok hari.
HARI KE 4 : COBAN RONDO WATERFALL - FLOWER GARDEN COBAN RAIS - PUSAT OLEH OLEH MALANG - CITY TOUR SURABAYA
  • 07:30am, crew travel agency kami menghantar ke tempat pelancongan sekitar bandar Malang Batu, iaitu Coban Rondo Waterfall, salah satu Air Terjun cantik nan menarik di sekitar bandar Malang Batu.
  • Selepas menikmati keindahan Coban Rondo Falls, program Pakej Percutian di teruskan ke Flower Garden di Coban Rais, sebuah tempat pelancongan terbaik dan terbaru di kawasan Malang Batu.
  • Puas minikmati pelbagai pelancongan di Flower Garden Coban Rais, crew travel kami menghantar Anda ke tempat oleh oleh khas atau membeli belah Malang Batu, kemudian bergerak ke hotel di Surabaya.
  • Sebelum check in hotel Surabaya, kami menghantar dahulu ke tempat tempat percutian kawasan bandar Surabaya (surabaya city tour package).
  • Selepas melawati tempat percutian menarik di bandar Surabaya, check in hotel dan berehat untuk preparation Pakej Percutian Surabaya, esok hari.
HARI KE 5 : OPTIONAL CITY TOUR SURABAYA - SURABAYA AIRPORT
  • Untuk mengakhiri trip pakej percutian Surabaya Bromo Malang 5 hari 4 malam, di hari ke 5 ini kami memberikan pilihan atau optional city tour, So.. sekiranya cukup masa, kita dapat melawati tempat percutian kawasan bandar Surabaya atau Shopping Tour Surabaya.
  • Selepas program Surabaya City Tour dan Shopping Tour Surabaya, crew travel agency kami menghantar Anda balik ke Surabaya airport, dan program Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5 Hari 4 Malam, finish. 
Lihat juga info menarik mengenai Pakej Percutian Surabaya 4 Hari 3 Malam (surabaya - gunung bromo - malang batu).

Sekiranaya anda memerlukan info lebih banayak mengenai Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5d4n atau pilihan  Pakej Percutian Surabaya, Gunung Bromo, Malang Batu, Semeru, Kawah Ijen, Bajet percutian Surabaya dan lain lain, sila contact teravel ejen kami.

Pakej Percutian Surabaya Bromo, Malang 5 Hari 4 Malam


Labels: Pakej Percutian Bromo, Pakej Percutian ke Malang, Pakej Percutian Surabaya, Pakej Percutian Surabaya 5 Hari 4 Malam, Pakej Surabaya 5 Hari 4 Malam

Thanks for reading Pakej Percutian Surabaya Bromo Malang 5 Hari 4 Malam. Please share...!

Back To Top