Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Tugu Pahlawan (hero) Surabaya

Tugu Pahlawan (hero) Surabaya


Tugu Pahlawan (hero) Surabaya
Selain Jogja, Bandung, Medan, Aceh dan Bali, salah satu tempat percutian popular nan terbaik di Indonesia adalah Surabaya yang merupakan destinasi pelancongan terbaik di Indonesia. Dan salah satu tempat percutian yang ramai di lawati oleh pelancong Malaysia, Singapore, Thailand dan Brunai darussalam adalah "Tugu Hero Surabaya"

Tugu Pahlawan (hero) di Surabaya

Disebutkan oleh wikipedia, Tugu Pahlawan (hero) merupakan sebuah monumen yang terletak di Surabaya dengan ketinggian 41,15 meter dan berbentuk lingga atau paku terbalik dan berbentuk lengkungan-lengkungan sebanyak 10 lengkungan, dan terbagi atas 11 ruas. 

Makna dari pada Tinggi, ruas, dan canalures Tugu Pahlawan (hero) ini adalah tanggal 10, bulan 11, tahun 1945, tanggal bersejarah unruk kemerdekaan negara Indonesia, Tugu Pahlawan (hero) dibangun untuk mengingat peristiwa Pertempuran 10 November 1945 di Surabaya, Indonesia melawan pasukan Sekutu bersama Belanda yang hendak mengambil alih negeri Indonesia.

Sekiranaya tuan / puan teringin melawati Tugu Pahlawan (hero), anda bole melawatai semasa melakukan trip Pakej Percutian Surabaya atau semasa pelancongan ke Gunung Bromo / Malang Batu.

Tugu Pahlawan (hero) ini sangat sesuai anda lawati sebelum bergerak ke Gunung Bromo, Malang Batu atau selepas program Pakej Percutian Surabaya, sebab Tugu Pahlawan (hero) ini terletak di tengah tengah bandar Surabaya, Indonesia.

Antara pilihan pakej percutian yang sesuai untuk melawatai "Tugu Pahlawan Surabaya" antara lain :
Demikian info mengenai Tugu Pahlawan Surabaya, Sekiranaya tuan / puan memrlukan info mengenai trip Pakej Percutian Surabaya, Harga / bajet pakej percutuian, Aktiviti pelancongan, dan lain lain, sila contact travel ejen kami.

Tugu Pahlawan (hero) di Indonesia



Labels: Tempat Percutian di Surabaya

Thanks for reading Tugu Pahlawan (hero) Surabaya. Please share...!

Back To Top