Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

Taman Safari (safari zoo) Di Surabaya

Taman Safari (safari zoo) Di Surabaya


Taman Safari (safari zoo) Di Surabaya
Tempat Percutian Surabaya - Surabaya merupakan bandar yang mempunyai banyak tempat percutian menarik, sehingga menjadi tumpuan utama bagi semua pelancong yang sedang merancang pelancongan ke Indonesia. Dan salah satu tempat percutian favorite di Surabaya yang selalunya dilawati oleh banyak pelancong adalah Gunung Bromo, Kawah Ijen dan Malang Batu.

Tempat Percutian Menarik Di Surabaya

Tapi pelancong pegi ke Surabaya tak setakat pergi ke Gunung Bromo dan Malang Batu sahaja, bagi pelancong yang sedang merancang percutian bersama keluarga (tour family) atau warga emas, mereka sekali pergi ke tempat lain lain di kawasan Surabaya, dan salah satu yang selalunya di lawati selain Gunung Bromo dan Malang Batu adalah Taman Safari 2 atau Safari Zoo Surabaya.

Taman Safari Surabaya atau Safari Zoo Prigen merupakan sebahagian tempat Percutian Surabaya terbaik sekali Zoo terbasar di Indonesia, yang letaknya berada di kampung Jatiarjo, Prigen, Pasuruan, Surabaya, Jawa Timur, Indonesia. Majoriti pelancong menyebutnya "Taman Safari Prigen", sebab tempat percutian ini terletak di kawasan kampung Jatiarto, Prigen, Surabaya.

Taman Safari Zoo Surabaya memliliki luas 350 hektar dan memiliki 2.000 lebih, haiwan collection dan Safari Zoo Surabaya ini lagi besar daripada Taman Safari di Bogor. Safari Zoo Surabaya juga memiliki 2 tarikan yang yang tidak ada di Taman Safari Bogor, iaitu pakej pusing pusing kawasan Safari Zoo guna kereta & bas.

Tak setakat itu sahaja, selain dapat pusing pusing kawasan Safari Zoo, disini juga ada Aquatic land dan Dolphin show, Soo.. semua pelancong yang datang di Safari Zoo Surabaya ini dapat menikmati attraction penguin-penguin lucu dan dolphin attractions.

Oleh sebab itulah Safari Zoo Surabaya masuk category tempat Percutian Surabaya yang wajib dilawati. Dan lagi menarik, selain ada dolphin show, Safari Zoo Surabaya juga memiliki tempat lawatan berupa roller coaster dengan efek 4D, Jurassic Park Adventure dan petualangan di Journey to The Temple of Terror.

Sekiranaya Anda tengah merancang trip percutian ke Gunung Bromo, Malang Batu atau ke tempat percutian lain lain di kawasan Surabaya, bersama keluarga atau group sangat sesuai jika Safari Zoo ini masukkan dalam trip, dan satu lagi tempat percutian yang dapat masukkan pakej, iaitu Cimory Dairyland, sebuah tempat percutian dekat Safari Zoo.

Untuk maklumat lebih banyak mengenai "Safari Zoo Surabaya" dan info lain lain atau pilihan Pakej Percutian Surabaya, bajet percutian ke Gunung Bromo Surabaya, pelancongan ke Bandung, pelancongan ke Jogja, Lawatan Medan, percutian ke Aceh, Lombok & Bali, Bajet jimat, dan harga pakej ground, sila hubungi contact perkhidmatan travel ejen Surabaya kami.

Tempat Percutian Menarik Di Surabaya, Indonesia


Back To Top