Perkhidmatan Travel Agency Pakej Percutian Bromo Surabaya

House Of Sampoerna Surabaya

House Of Sampoerna Surabaya


House Of Sampoerna Surabaya
House Of Sampoerna Surabaya - Penuh dengan peninggalan sejarah dan tarikan moden menjadikan bandar Surabaya destinasi sasaran popular pelancong tempatan dan antarabangsa. Surabaya juga merupakan destinasi pilihan utama pelancong tempatan mahupun asing, dan salah satu tempat terbaik di Surabaya adalah Gunung Bromo.

House Of Sampoerna di Surabaya

Selain keindahan Gunung Bromo, bandar Surabaya juga memiliki banyak tempat tempat menarik yang wajib di lawati ketika Anda melakukan program trip Pakej Percutian Surabaya, bersama family ataupun kawan, dan salah satu tempat yang wajid dilawati di Surabaya iailah "House Of Sampoerna"

House of Sampoerna merupakan sebuah muzeum kretek Indonesia (rokok kretek) yang berdiri dengan gaya kolonial Belanda dengan empat pilar besar. House Of Sampurna ini terletak di jalan Taman Sampoerna 6, SBY, Jawa Timur, Indonesia.

House Of Sampoerna ini dibina sekitar tahun 1862. Mula mula tempat ini panti asuh putra milik Belanda. kemudian tempat ini dibeli oleh saudagar kaya,iaitu Liem Seeng Tee pendiri Sampoerna pada tahun 1932, kemudian oleh tuan Liem Seeng Tee dijadikan tempat product rokok Sampoerna pertama di Indonesia.

Ada beberapa aktiviti semasa melawati atau lawatan di House Of Sempoerna, antara aktiviti adalah Mengenali sejarah rokok kretek, Pusing pusing Surabaya Free dan Menikmati kafe House Of Sampoerna.
lihat juga artikel menarik tentang Suramadu Bridge
Macamana cara nak melawati House Of Sampoerna,,?? Aaaa, anda tak paya risau, kalo anda pegi melancong ke Surabaya, dari airport anda bole minta hantar ke pak supir atau perkhidmatan travel ejen yang anda gunakan.

Dan House Of Sampoerna ini bole anda masukkan sebagai pengisi masa bercuti Anda semasa melakukan trip Pakej Percutian Surabaya, Malang Batu, Kawah Ijen atau semasa bercuti ke Gunung Bromo.

Demikian sedikit maklumat tentang House Of Sampoerna Surabaya. Sekiranaya anda memerlukan info mengenai Pakej percutian, Harga / Bajet pelancongan di Surabaya, sila contact travel ejen kami.

House Of Sampoerna Surabaya, Indonesia




Labels: Tempat Percutian di Surabaya

Thanks for reading House Of Sampoerna Surabaya. Please share...!

Back To Top